Fájdalom az ízület közelében edzés közben. 5 vészcsengő az edzésbenavagy mikor kell AZONNAL abbahagyni a gyakorlatot | NOSALTY


Fájdalom a gerinc környékén olvass tovább Amikor egy gyakorlat közben úgy érzed, hogy megfájdul a hátad, a nyakad vagy a derekad, azt mindig nagyon komolyan kell venned. A fájdalomnak két oka lehet: az egyik, hogy rosszul végzed a gyakorlatot és az izmaid helyett a porckorongokat terheled — persze nem szándékosan.

fájdalom az ízület közelében edzés közben fájdalom a csípőízületekben, mit kell tenni

Ilyenkor azonnal ki kell javítani a gyakorlat kivitelezését, de ha nincs melletted szakszerű segítség, akkor jobb, ha nem kísérletezel, hiszen a porckorongjaid nem bírnak annyit, mint az izmaid. A másik opció, hogy rossz gyakorlatot választottál. Előfordulhat, hogy maga a gyakorlat nem éppen gerinckímélő rengeteg ilyen tornagyakorlatot ismerünk sajnosvagy még nem elég erős a törzsizomzatod ahhoz a gyakorlathoz, amit éppen végeztél.

fájdalom az ízület közelében edzés közben

Klasszikus példa erre a statikus alkartámasz vagy népszerűbb nevén: plank. Ezt a gyakorlatot csak és kizárólag addig szabad na végezni, amíg a hasizmaidat tudatosan artrózis kezelése gombákkal tudod feszíteni úgy, hogy a gerincedet nem éri terhelés.

fájdalom az ízület közelében edzés közben

Csakhogy a tapasztalat az, hogy a törzsizomzat tudatos megfeszítését is szinte mindenkinek az alapoktól kell megtanítani. Ropog, kattog a térd a gyakorlat közben Sokszor előfordul, hogy egy gyakorlat végrehajtása különösen guggolás közben elkezd kattogni a térdízület.

fájdalom az ízület közelében edzés közben

Ennek több oka is lehet. Előfordulhat, hogy rossz a kiinduló helyzet, vagy rossz helyen van a súlypontod.

fájdalom az ízület közelében edzés közben

Ha kattog vagy ropog a térded a mozdulat közben, akkor úgy, ahogy csináltad semmiképp ne folytasd a gyakorlatot, mert ha rendszeresen rosszul terheled a tested szinte borítékolható, hogy idő előtt elkopik a porcfelszín, és ízületi sérülés lesz a vége. Mindig figyelj rá, hogy a kiindulóhelyzet, és a kivitelezés közben minden mozdulat pontos legyen.

Térdfájás áttekintés

Ne hanyagold el a bemelegítést és az edzés végi nyújtást sem, így könnyen elkerülheted ezt a problémát is. Akaratlan izomrángás A kimerültség hatására előfordulhat, hogy tapasztalsz ilyen tünetet.

Ha ez gyakorlat közben fordul elő, akkor mindenképpen állj meg. Ez főleg azért fontos, mert így nem fogod tudni fájdalom az ízület közelében edzés közben kontrollálni a tested, ami balesetveszélyes.

  • 5 vészcsengő az edzésbenavagy mikor kell AZONNAL abbahagyni a gyakorlatot | NOSALTY
  • Belszervek felől kisugárzó, ún.
  • Az ízületek nem csak a kor miatt fájhatnak!

Másrészt semmi értelme egy ponton túl tovább terhelni az izmot. Ezt a jelenséget egyébként fasciculationak nevezik. Pihend ki magad, ügyelj a megfelelő mennyiségű folyadékpótlásra, és ha ennek hatására sem múlnak el a tünetek, mindenképpen fordulj orvoshoz.

égő fájdalom az ujjízületben